Koti > Usein Kysyttyä

Usein kysyttyä

Täältä löydät vastauksia useimpiin askaruttaviin kysymyksiin ennen matkaa, sen aikana ja matkan jälkeen.

Yleistä

Vaaditaanko maahantuloon koronarokotus?

Viimeksi päivitetty 2.1.2022

Yhdysvaltoihin ja Kanadaan tarvitaan täysi rokotussarja, joka on otettu viimeistään 14 päivää ennen matkan alkua.

Lisätietoa Kanadan vaatimuksista.

Lisätietoa USA:n vaatimuksista.

Vaaditaanko maahantuloon todiste negatiivista koronatestituloksesta?
Viimeksi päivitetty 14.5.2022

USA: Kyllä. Tarvitset enintään 24 tuntia vanhan negatiivisen koronatestituloksen. Lisäksi jokaisen lentäen maahan saapuvan matkustajan tulee vahvistaa, että heidän tietonsa pitävät paikkansa täyttämällä ja allekirjoittamalla todistuslomakkeen (Passenger disclosure and attestation to the United States of America). Kaikki nämä dokumentit tulee ottaa mukaan matkalle.

Kanada: Kanada ei enää vaadi negatiivista koronatestitulosta täyden rokotussarjan saaneilta. Lisätietoa täältä.

Huom: Useimmat itsetehtävät testit eivät kelpaa (ns. rapid antigen test).

Passi ja viisumi

Käy katsomassa Yhdysvaltain ja Kanadan passi- ja viisumimääräykset täältä

 

Matkavakuutus

Suosittelemme vahvasti, että asiakkaalla on voimassoleva matkavakuutus ennen matkalle lähtöä. Vakuutuksen tulee olla tarpeeksi kattava esim. sairaustapauksia ajatellen. Varsinkin USA:ssa tarpeellisen hoidon saaminen ilman kattavaa vakuutusta voi olla sekä hankalaa että varsinkin hyvin kallista.

Suosittelemme myös, että vakuuutukseen sisältyy peruutusturva.  Peruutusturva korvaa yleensä maksetut matkaliput, majoitukset, vuokra-autot, retket ja pääsyliput jos peruuntuminen johtuu omasta tai lähiomaisen äkillisestä sairaudesta, tapaturmasta tai kuolemasta.

Vakuutus kannattaa ottaa hyvissä ajoin ennen matkan alkua. Tarkista vakuutusyhtiöstäsi tarkemmat ehdot.

Terveys ja turvallisuus Yhdysvalloissa.

Terveys: EU terveydenhoito sivuilta saa hyvin lisätietoa USA:n terveydenhoidosta. Yhdysvalloissa ei ole kaikkien kansalaisten saatavilla olevaa julkista terveydenhuoltoa. Osittain terveydenhuoltoa sääntelee liittovaltio ja osittain osavaltiot. Terveyssektori on Yhdysvalloissa kirjava, ja osavaltio- ja kaupunkikohtaiset erot ovat suuria. Suurin osa väestöstä on jonkin terveysvakuutuksen piirissä, mutta osa kokonaan ulkopuolella. Sairaalat ovat lain mukaan velvoitettuja hoitamaan kaikki potilaat hätätapauksissa, mutta akuutin hengenvaaran väistyttyä hoitovelvoite lakkaa.

Huom: On erittäin suositeltavaa ottaa kattava matkavakuutus ennen matkaa. 

Turvallisuus: Ulkoministeriön matkustustiedotteesta saa ajankohtaista tietoa turvallisuudesta.

Yleisesti ottaen USA on melko turvallinen maa kun muistaa noudattaa normaalia varovaisuutta. Esim. (ja varsinkin suurkaupungeissa) autoon ei kannata jättää passia, rahoja tai muuta arvotavaraa. Kannattaa myös ottaa kopiot tärkeimmistä asiapapereista kuten passista ja lentolipuista ennen matkaa ja säilyttää niitä alkuperäisten kanssa eri paikassa.

Yhdysvalloissa esiintyy ympäri vuoden erityyppisiä poikkeuksellisia säätiloja, muun muassa lumimyrskyjä, helleaaltoja, tulvia, metsäpaloja, tornadoja ja hurrikaaneja. Tornadokausi keskilännessä ajoittuu huhti–kesäkuulle ja hurrikaanikausi itärannikolla ja Karibian alueella kesä–marraskuulle.

Hätänumero USA:ssa on 911.

Olen 18-25 vuotias, pitääkö minun ottaa jotain erityistä huomioon?

Kyllä. Kaikki yli 18-vuotiaat voivat toki varata meiltä matkan mutta joitain rajoituksia on alle 25-vuotiaille.

Esim. jotkut hotellit Yhdysvalloissa eivät anna alle 21-vuotiaitten (tai joskus jopa alle 25-vuotiaitten) kirjautua sisään.  Erityisesti Las Vegasissa, Miamissa ja New Yorkissa on enemmän näitä hotelleja.

Myöskään autonvuokraamot eivät usein hyväksy alle 21-vuotiaita asiakkaita USA:ssa. Lisäksi he voivat ottaa lisämaksuja alle 26-vuotiaitten autonvuokrauksista.

Ja tietysti kannattaa muistaa, että alkoholin anniskelu ja osto on kielletty Yhdysvalloissa alle 21-vuotiailta.

Jos olet 18-25 vuotias, juttele kanssamme ennen varaamista.

Miten otan teihin yhteyttä?

Asiakaspalvelumme on avoinna ma, ke ja pe 10 -13. Voit soittaa meille 040 – 515 6860, lähettää sähköpostia [email protected] tai jutella kanssamme chatin kautta.

Jos haluat meiltä tarjouksen matkasta, voit myös täyttää sivuillamme olevan lomakkeen.

Varaaminen ja matkaehdot

Matkapakettien räätälöinti

Kakkia myymiämme matkapaketteja on on mahdollista muokata omien toiveiden mukaan.

Matkapaketissa mainitut hotellit ovat esimerkkejä ja voit aina valita toisen hotellin, josta annamme sinulle tarjouksen. Voit myös pyytää meiltä tarjousta lisäöistä tai -viikoista.

Kiertomatkoilla voit muokata reittiä juuri sinulle sopivaksi lisäämällä / poistamalla kohteita tai matkapäiviä.

Pakettien esimerkkihinnat perustuvat turistiluokan lentoihin. Voit aina pyytää meiltä tarjousta Premium Economy tai Business luokan lennoista.

Jokaiseen matkapakettiin on mahdollisuus valita lisäpalveluja esimerkiksi lentokenttäkuljetukset (jos eivät sisälly), autonvuokra (jos ei sisälly), aktivitteetteja, päiväretkiä, lippuja huvipuistoihin, nähtävyyksiin ja tapahtumiin.

Olemme henkilökohtaisesti jokaiseen asiakkaaseen yhteydessä ennen varaamista jotta saat juuri sellaisen loman josta olet haaveillut!

Matkan hinta

Sivuillamme esitetyt ‘alkaen’ hinnat ovat esimerkkihintoja,  jotka koskevat matkoja sesongin ulkopuolella ja perustuvat yleensä halvimpiin julkaistuihin lentohintoihin turistiluokassa sekä yöpymiseen keskitason hotellissa jaetussa kahden hengen huoneessa. Matkasi lopullinen hinta voi olla alkaen/esimerkkihintaa halvempikin lentoyhtiöiden ja hotellien alennuskampanjoiden aikana, tai jos esim. valitaan budjettitason majoitus.

Matkatarjous

Teemme tarjouksen matkasta toiveittesi mukaan. Voit lähettää meille pyynnön joko sivuillamme olevan lomakkeen kautta, sähköpostilla [email protected] , chatillä tai soittamalla 040-515 6860.

Pyynnön jälkeen olemme sinuun henkilökohtaisesti yhteydessä ja käymme tarjouksen / matkaehdotuksen yhdessä läpi.

Kun hyväksyt tarjouksen, varaamme matkan, lähetämme sinulle varausvahvistuksen ja muut tarvittavat dokumentit sähköpostiisi.

Muistathan aina tarkistaa, että varausvahvistuksessa on kaikki oikein. Varsinkin nimien tulee olla oikein kirjoitettu eli täsmälleen kuin ne ovat kirjoitettu passiisi (Passissa ja lentovarauksessa tulee olla sama nimi).

Maksaminen

Matka maksetaan yleensä kahdessa osassa. Ensin maksetaan varaus-/ennakkomaksu. Ja lähempänä matkan alkua loppusumma. Poikkeuksena jos matkan alkuun on alle 45 päivää, maksetaan koko matka kerralla.

Varausmaksu: Matkan varausmaksu on 150 € per henkilö ja se tulee maksaa 7 päivän kuluessa varauksen vahvistumisesta. Jos varausmaksua ei ole tässä ajassa maksettu, peruuntuu varaus automaattisesti. Lisäksi jokaisesta varauksesta veloitetaan palvelumaksu 15€ per henkilö (Palvelumaksu alle 18-vuotiailta 12€ per hlö, alle 2v ei palvelumaksua. Ryhmävarauksissa 100€ per varaus). Alle 2-vuotiailta ei peritä varausmaksua.

Loppumaksu: Kaikkien matkapaketeiksi luokiteltujen matkojen kohdalla tulee loppumaksu maksaa viimeistään 45 päivää ennen matkalle lähtöä. Muiden varausten kohdalla tulee loppumaksu maksaa viimeistään 30 päivää ennen lähtöä tai erikseen sovittuna päivämääränä.Tarkemmat ehdot löytyvät matkaehdoistamme.

Maksutavat: Voit maksaa matkan suoraan pankkitililtäsi tai Visa, Mastercard tai Amex korteilla.

Huom: maksettaessa luottokortilla, veloitamme lisämaksuna 2% matkan kokonaishinnasta johtuen luottokorttiyhtiön perimästä komissiosta.

Matkanjärjestäjällä on oikeus peruttaa varaus, jos matkustaja ei ole maksanut matkan hintaa tai sen osaa viimeistään sovittuna maksupäivänä.

Peruutusehdot
Peruutuksella tarkoitetaan matkan kokonaan peruuntumista tai matkakohteen muuttumista. Matkustajalla on oikeus peruuttaa matka milloin tahansa ennen matkan alkamista. Käy katsomassa peruutusehtomme matkaehtojen kohdasta 4.1:

    Matkanjärjestäjällä on oikeus peruttaa varaus, jos matkustaja ei ole maksanut matkan hintaa tai sen osaa viimeistään sovittuna maksupäivänä.

    EU Pakettimatkadirektiivi 2015/2302

    Myymiimme matkapaketteihin sovelletaan EU:n pakettimatkadirektiiviä (EU) 2015/2302. Se tarkoittaa, että sinuun sovelletaan kaikkia matkapaketteja koskevia EU-oikeuksia. Active Holidays Finland / AH USA Holidays on täysin vastuussa koko matkapaketin asianmukaisesta toteuttamisesta. Lisäksi olemme hankkineet lainsäädännössä edellytetyn suojan palauttaakseen maksusi ja, jos kuljetus sisältyy matkapakettiin, turvatakseen paluukuljetuksesi siltä varalta, että yrityksestämme tulee maksukyvytön. Saat lisätietoja direktiivin (EU) 2015/2302 mukaisista tärkeimmistä oikeuksista matkaehdoistamme (kohta 21). Lisätietoa saat myös tutustumalla Lakiin matkapalveluyhdistelmistä 

    Vastuullisena matkanjärjestäjänä toimii Active Holidays Finland, Y-tunnus 2183642-1. AH USA Holidays on Active Holidays Finlandin aputoiminimi.

    Ennen matkaa

    Muutokset matkaan

    Matkanjärjestäjän muutokset: Matkanjärjestäjä voi tarvittaessa tehdä matkajärjestelyihin kokonaisuuden kannalta vähäisiä muutoksia. Niitä ei lasketa matkapakettilain mukaan virheiksi, eivätkä ne oikeuta matkan peruuttamiseen tai hyvitykseen matkasta. Näitä ovat mm. lentoaikataulun muutokset enintään 12 tuntia alkuperäisestä (pois lukien force majeur tapauksista aiheutuvat muutokset) tai alkuperäisen majoituksen peruutuminen meistä rippumattomista syistä sekä vaihtuminen vastaavantasoiseen majoitukseen olettaen että uuden majoituksen sijainti ja muut toivotut palvelut eivät olennaisesti muutu.

    Asiakkaan toivomat muutokset: Asiakas voi halutessaan muuttaa lähtö- ja paluupäivämääriä, matkustajien nimiä tai kohdetta. Muutoksista ja/tai palvelujen osittaisista peruutuksista perimme toimenpiteestä aiheutuneet todelliset kulut (katso tarkemmin palveluhinnastosta).

    Huom: lentojen suhteen lentoyhtiöt eivät usein salli mitään muutoksia lipunkirjoituksen jälkeen. Joidenkin matkojen kohdalla yhteistyökumppanimme eivät salli mitään muutoksia, jolloin kyseinen varaus pitää perua ja tehdä uusi varaus. Kerromme sinulle muutosehdoista aina varauksen yhteydessä.

    Muistilista ennen matkaa
    • Käy lukemassa Ulkoministeriön matkustustiedote. Sieltä löytyy monenlaista hyödyllistä tietoa.
    • Koronavirustilanne Yhdysvalloissa. Lue lisää
    • Tarkista, että matkavakuutuksesi ja peruutusturvasi ovat kunnossa.
    • Ulkoministeriö suosittelee matkustusilmoitusta.
    • Tarkista, että USA:n maahantulovaatimukset ovat kunnossa (Esta, viisumi).
    • Tarkista vaatiiko USA todistuksen negatiivisesta koronatestista. Tarkista viimeiset tiedot täältä.
    • Tutustu matkailijan terveysoppaseen
    • Vaadituista rokotuksista saat tietoa täältä.

    Hätätilanteessa sinua palvelee ulkoministeriön ympärivuorokautinen päivystys. sekä oma suomenkielinen hätäpäivystymsemme.

    Lennot

    Mitä lentoyhtiöitä käytätte?

    Pääasiassa Finnairia, jolla on suorat yhteydet Pohjois-Amerikkaan. Lisäksi Icelandairia, SAS:a ja Lufthansaa riippuen kohteesta. Icelandairillä lennettäessä on myös mahdollisuus pysähtyä Islantiin jopa 7 päiväksi ilman lennon lisäkustannuksia.

    Mitä lentoihin kuuluu?

    1 kpl matkalaukkuja ruumaan (yleensä max. 23kg), 1kpl käsimatkatavaroita (yleensä max. 8 kg), ateriat lennon aikana ja joillain lentoyhtiöillä myös ilmainen istuinpaikan valinta. Huom: Jos lentoon sisältyy jatkolento USA tai Kanadan sisällä, jatkolentoihin ei yleensä kuulu aterioita eikä istuinpaikanvalintaa.

    Voinko kerryttää lentopisteitä?

    Kyllä voit. Kerro meille vain kanta-asiakas numerosi ja lisäämme sen varaukseen.

    Onko lennolla tarjolla erikoisruokavaliota?

    Kyllä, autamme sinua tilaamaan erikoisruokaa lennolle ilmaiseksi. Kerro toiveesi meille varauksen yhteydessä.

    Jatkolennoista

    Joihinkin kohteisiimme ei ole tarjolla suoraa lentoa Helsingistä. Jos matkasuunnitelmaasi kuuluu Yhdysvaltojen tai Kanadan sisäinen jatkolento, lennon palvelut voivat poiketa mannertenvälisten lentojen palveluista. Esim. ilmaista ateriaa ei välttämättä ole tarjolla.

    Voit olla meihin yhteydessä jos sinulle herää mitä tahansa kysymyksiä jatkolentojen suhteen.

    Kohteessa

    Hätätilanne matkan aikana
    Kaikki matkamme sisältävät 24/7 suomenkielisen hätäpalvelun mikäli matkan aikana sattuu jotain. Voit siis lähteä huoletta lomallesi koska me olemme aina puhelinsoiton päässä! Hätäpalvelun puhelinnumeron saat matkavarauksen yhteydessä.

    Jos joudut onnettomuuteen tai rikoksen uhriksi, voit aina olla yhteydessä myös ulkoministeriön ympärivuorokautiseen päivystykseen.

    Voiko hotelli veloittaa minulta lisämaksuja?

    Resort fee: Monissa Yhdysvaltain hotelleissa (varsinkin suurissa turistikaupungeissa kuten New York, Miami ja Las Vegas) on käytössä ns. lomakeskusmaksu, joka vaihtelee mutta on yleensä 20-50€ per yö. Sen voi maksaa vain paikan päällä saavuttaessa hotellille. Maksulla hotellit kattavat tiettyjä hotellin palveluita esim. wifi, kuntosali jne.

    Hotellien ‘takuumaksu’: Hotellit kysyvät sisäänkirjautumisen yhteydessä luottokorttinumeroasi. Se on siltä varalta, jos käytät hotellin minibaaria tai muita laskutettavia hotellin palveluita.

    Olen juuri täyttänyt 18 vuotta, voinko varata matkan teiltä?

    Kyllä. kaikki yli 18-vuotiaat voivat varata meiltä matkan.

    Mutta kannattaa ottaa huomioon, että jotkut hotellit Yhdysvalloissa eivät anna alle 21-vuotiaitten (tai joskus jopa alle 25-vuotiaitten) kirjautua sisään.  Erityisesti Las Vegasissa, Miamissa ja New Yorkissa on enemmän näitä hotelleja.

    Myöskään kaikki autonvuokraamot eivät  hyväksy alle 21-vuotiaita asiakkaita USA:ssa. 

    Kannatta myös muistaa, että alkoholia saa pääasiassa Yhdysvalloissa ostaa ja nauttia vain 21-vuotta täyttäneet.

    Autamme sinua ennen matkaa näissä asioissa.

    Tarvitsenko varausvahvistuksen kun kirjaudun sisään hotelliin?

    Kyllä. Toimitamme sinulle ennen matkaa kaikki tarvittavat varausvahvistukset ja voucherit. Kun kirjaudut sisään, annat voucherin, joka on todistus siitä että hotelli on jo maksettu.

    Tarvitsenko varausvahvistuksen kun haen vuokra-autoni?

    Kyllä. Toimitamme sinulle ennen matkaa autonvuokraukseen tarvittavan varausvahvistuksen tai voucherin.  Tarvitset lisäksi ajokortin ja luottokortin kun haet autoa.

    Kuuluuko autonvuokraukseen vakuutukset, GPS, lisäkuljettaja tai lasten istuimet?

    Osittain. Autonvuokraan kuuluu aina vakuutus, jossa on kolarisuoja ja varkaussuoja 0 euron omavastuulla, sekä yleensä myös lisävakuutus. Lisävakuutuksia voi myös ostaa lisäpalveluna. Useimmiten autonvuokraan sisältyy myös lisäkuljettaja ja tankillinen polttoainetta.

    Sen sijaan lisäpalvelut kuten GPS ja lastenistuimet eivät sisälly hintaan vaan ne tulee maksaa paikan päällä. Niiden hinta on yleensä 15-20€ per päivä.

    Autonvuokraamot tekevät lisäksi katevarauksen luottokortiltasi varauksen yhteydessä siltä varalta että autolle sattuu jotakin. 

     

     

    Tarvitsenko luottokortin autonvuokrausta varten?

    Kyllä. Auton vuokraamiseksi Yhdysvalloissa kuljettajilta vaaditaan voimassa oleva luottokortti. Tämä johtuu siitä, että autovuokraamot yleensä pidättävät vuokrattavan ajoneuvon omavastuun arvon vuokran ajaksi kussakin maassa, joka palautetaan viipymättä, jos ajoneuvo palautetaan hyvässä kunnossa.

    Olen kiinnostunut varaamaan kiertomatkan mutta olen alle 26-vuotias. Onnistuuko se?

    Useimmissa USA:n osavaltioissa kuljettajien on oltava vähintään 21-vuotiaita, vaikkakin joillakin alueilla alle 21-vuotiaiden kuljettajien on mahdollista vuokrata auto Yhdysvalloissa.

    Huomaa, että jos olet alle 26-vuotias, saatat joutua mahdollisesti maksamaan nuoren kuljettajan lisämaksun, joka peritään paikallisesti ja voi olla melko huomattava. Voit olla meihin yhteydessä jos jokin asia askarruttaa auton vuokraan liittyen.

    Voiko vuokra-auton palauttaa eri paikkaan kun mistä se haettiin?

    Kyllä mutta autovuokraamot ottavat useimmiten siitä lisämaksun. Jotkut autovuokraamot sisällyttävät tämän lisämaksun meidän ostohintoihimme, jolloin se on myös sisällytetty meiltä ostamasi matkapaketin kokonaishintaan. Toiset autonvuokraamot taas vaativat yhdensuuntaisen lisämaksun maksamista vasta paikan päällä, jolloin emme voi sisällyttää sitä matkapaketin hintaan. Ilmoitamme sinulle aina etukäteen sisältyykö yhdenssuntaisen matkan lisämaksu matkapaketin kokonaishintaasi.

    Käykö USA:ssa suomalainen ajokortti?

    Kyllä. Koska Yhdysvaltain hallitus on allekirjoittanut sopimuksen useiden maiden, myös Suomen kanssa, niin jos sinulla on ollut hallussa täysi kotimainen valokuvallinen ajokortti vähintään 12 kuukautta, silloin sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia vuokrata auto Yhdysvalloissa suomalaisella ajokortilla. On välttämätöntä, että ajokortti on aina mukanasi ja esität sen paikalliselle autovuokraamolle ajoneuvon noutohetkellä passin ja osoitetodisteen kanssa. Huomaa, että sama pätee kaikille muille varauksessa mainituille kuljettajille.

    Kuljettajilla on oltava voimassa oleva, vähintään vuoden vanha suomalainen ajokortti, ja erityisissä olosuhteissa kolme vuotta vanha (ilmoitamme sinulle jos näin on). Ajokortin on oltava kirjoitettu kokonaan roomalaisilla aakkosilla; jos ei, niin kotimaisen ajokortin lisäksi vaaditaan kansainvälistä ajokorttia (IDP). Huomaa, että jotkut autovuokraamot vaativat kansainvälistä ajokorttia riippumatta siitä, minkä tyyppinen ajokortti kuljettajalla on, tästä ilmoitamme sinulle varauksen yhteydessä.

    Onko vuokraautoni automaatti- vai manuaalivaihteinen?

    Yleensä automaatti. Manuaalivaihteisia autoja on myös tarjolla mutta kun vuokraat auton Yhdysvalloissa, on todennäköistä, että se on varustettu automaattivaihteistolla. Toki jos haluat manuaalivaihteisen, saat sellaisen kauttamme.

     

    Tietullit ja tiemaksut?

    Yhdysvalloissa on runsaasti moottoriteitä ja muitakin teitä, jotka ovat maksullisia ja vaativat tietullin maksun. Maksu suoritetaan yleensä luottokortilla tai joissakin tapauksissa käteisellä. Matkan varrella voi myös olla maksullisia siltoja ja lauttoja. 

    Wifi ja kännykän käyttö matkan aikana

    Puhelut hotellista

    Useimmissa hotellihuoneissa on puhelin. Päästäksesi linjalle, sinun tulee usein valita puhelimesta ensin 8 tai 9.  Jos soitat Suomeen, valitse 011, sitten +358 ja henkilön numero ilman ensimmäistä nollaa. Kysy ensin hotellin henkilökunnalta kuuluvatko ulkomaanpuhelut hintaan.  

    Ilmaiset numerot USA:ssa ovat niitä, jotka alkavat numerosta 1-800 (tai myös esim. 1-888, 1-877, ns. toll-free numbers). 

    Kännykän käyttö USA:ssa ja Kanadassa

    Matkapuhelinten käytön hinnat kannattaa selvittää operattoriltasi ennen matkaa.  Toki on aina mahdollisuus käyttää esim. WhatsUppia siellä missä wifi toimii.

    Voit myös harkita Amerikkalaisen SIM-kortin tai jopa uuden ‘kertakäyttö’ puhelimen ostoa. Uuden matkapuhelimen ostaminen on yllättävän halpaa. Matkapuhelimen, jossa on prepaid-kortti, on mahdollista hankkia jopa 50 dollarilla. Niihin voi ladata lisää puheaikaa lähikaupoissa, huoltoasemilta jne. Huom. Näillä prepaid-puhelimilla ei yleensä voi soittaa ulkomaanpuheluita. Tarkista tämä ennen ostamista.

    Toki varmin tapa välttää yllättävät puhelinlaskut datasiirron osalta on ottaa data roaming kokonaan pois käytöstä puhelimesta ennen kun lähtee reissuun. Voit myös asettaa roaming -käyttörajoituksen operaattorisi omilla sivuilla.

    Myös Skypen avulla voi soittaa ulkomaanpuheluita.

    Sisältyykö aamiainen hotellihuoneen hintaan?

    Hyvin harvoin, jos puhutaan monipuolisesta, kattavasta aamiaistarjoilusta mihin esim. suomalaisissa hotelleissa on totuttu.  Mutta monet hotellit ja motellit tarjoilevat ns. mannermaista (continental) aamiaista eli kahvia, mehua, leipää ja mahdollisesti muroja, jogurttia, muffinsseja tms. Vain harvoissa hotelleissa tarjoillaan kattavampi aamiainen aamiainen. Ilmoitamme sinulle valitsemasi majoituksen aamiaiskäytännöistä ennen varaamista.

    Kotiinpaluu

    Mitä teen, jos en ole tyytyväinen matkaani?

    Puutteista on ensin ilmoitettava paikan päällä oli kyseessä sitten hotelli, autonvuokraamo tai muu palvelu.  Voit pyytää palveluntuottajilta puutteen / virheen oikaisemista.

    Jos haluat matkan jälkeen antaa meille palautetta jostakin, joka ei ole toiminut tyydyttävällä tavalla, lähetä palautteesi asiakaspalveluumme [email protected] sähköpostitse. Muista antaa varausnumerosi käsittelyn nopeuttamiseksi. Käsittelemme palautteesi ja palaamme sinulle mahdollisimman pian.

    Palautteet tulee lähettää meille viimeistään kahden kuukauden sisällä kotiinpaluusta.

    Entä jos olen tyytyväinen matkaani ja saamaani palveluun?

    Olemme iloisia, jos matkasi on vastannut odotuksiasi tai jopa ylittänyt ne 🙂

    Jos haluat, voit jättää meille positiivisen palautteen ja sinun luvallasi julkaisemme sen nettisivuillamme, joko etunimelläsi tai anonyymina.